Monday, February 18, 2013

Projek Tahun Akhir 2012!!!


Penat lelah dua semester akhir berbaloi juak la ... bila Projek Tahun Akhir aka PTA or dalam omputihnya call as Final Year Project aka FYP haha... mula2 dang susah la nak molah benda tok.. Sukar nakdiramal..tp mun dah dah dijilid.. Hati manyak senang ma!! Best... huhu... melonjak jak hati tok nga PTA tok dah siap.. berkali tukar tajuk molah benda tok.. akhirnya tajuk tok juak la aku pilih..  : Faktor-faktor yang mempengaruhi pilihan kerjaya pelajar MBA di Malaysia" Nak tahu pa MBA ya.. baca la tesis tok pun oii.. baruk ktk urang tauk k.. direct the point jak la... MBA ya merujuk kepada Master Bisness Administration haha...tajuk tok di adaptasi dari kajian di India oleh Agrawala (2008) dalam kajian nya "Factors influencing of career choice of managemnet student in India"...

Projek Tahun Akhir 2012 aka Tesis

Tapi berbaloi juak la aku milih tajuk tok oi... PTA 1 & 2 aku dapat A- haha.. ok la ya... A juak nak.. syukur glak2 dgn my supersivor ya dang bait oii... huhu..sik rugi aku milih nya sebagai pembimbing, penunjuk. pengajar aku dalam membuat research ya lok.. huhu... pasal responden tok dang banyak susah la nak dicarik la.. maklum la..student master tok.... kelas ujung minggu jak berlangsung..tp dengan zaman nak ngabis research tok.. sik susah jadi nya... mula2 tek nak molah dkt IPTA dan IPTS sekali.. dah saat akhirnya responden sik dapat berik kotmitmen.. akhirnya, dengan pujukan dan rayuan aku akhirnya aku just molah dkt Fakulti Ekonomi dan Perniaagaan di Unimas serta Pusat Pengajian Siswazah, Uitm Samarahan... 

Faktor-faktor yang mempengaruhi pilihan kerjaya pelajar MBA di Malaysia

Memang la berbaloi juak nak nga tesis dah lengkap tok... sik salah aku upah jilid RM 18.. ya baruk cover ya jak... belum dak content nya agik.. sik salah aku 130 page jumlah muka surat content tok juak haha.. RM0.10 sehelai upah print.. berbaloi juak la nyuruh pak cik Munir tok jilid tesis aku... terbaik dari ladang!! sukar nak dilupakan tek nak.. ada juak benda sik diprint pengakuan pelajar dan rujukan aku sik diprint ya.. alu jaik jak upanya tesis aku tok oii... tp syukur la... 

Dahla.. banyak glak aku merapu dalam tok.. nak lain biar aku simpan dalam memori aku pun jakla.. malas nak kongsi agikk... apa2 pun memang terbaik la FSKPM, Unimas tok oii... huhu....









No comments:

Post a Comment